Virknålens äventyr och gärningar

Virkar, stickar och syr för både beställningar och husbehov. Ett och annat recept och husmodertips lär slinka med.

Skämt bort mig själv

Publicerad 2015-09-03 19:18:38 i Allmänt,

Har äntligen skämt bort mig själv den senaste veckan. Förutom att jag fick av mig sommarpälsen (klippte mig alltså), så blev det lite nya kläder (70 % rabatt på reapriset) samt mina två passioner och hobbys!

Blev lite påhoppad av billigt garn, så såklart fick några nystan följa med hem och ska bli en långärmad partytop, billigare än så blir det inte, tack för det Ica Maxi!

Och min andra passion: trädgård i allmänhet och odling i synnerhet. Nu när hösten börjar krypa på så är det dags att plantera ut vårlökarna. Det blev narcisser (Minnow), papegojtulpaner (Cristal star), krokusar samt smålökar i form av Ixia och Chionodoxa. Lökarna är inhandlade på Netto.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Linnea

Dalkulla i exil som numera bor i Skåne, gift med dansk och har två busungar. Trädgårdsmästare med stort intresse för historia, hantverk och matlagning. Är svag för djur, natur och Supernatural. Kallar symaskinen för Älskarinnan.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela