Virknålens äventyr och gärningar

Virkar, stickar och syr för både beställningar och husbehov. Ett och annat recept och husmodertips lär slinka med.

Nytt stickprojekt

Publicerad 2015-09-23 22:00:10 i Allmänt,

Jag har tomteverkstad på daglig basis så kan jag inte sitta hemma och sticka på makens och ungarnas julklappar, så jag ville ändå ha något stickprojekt även på kvällstid hemmavid. Så med ett par nystan Big Verona var det bara att komma över nästa hinder, mönstret.

Garnet har lite glitter i sig vilket gjorde att jag drogs mot det, och inte gjorde det ont att det gick i rosa toner. 


Mönstret blev till slut från tidningen Kreativ Stickning, och är egentligen en klänning, men jag gör den mer som en tunika och inte fullt så urringad som på bilden. Mönstret har ett vackert hålmönster som är lätt att komma ihåg. Sen tror jag att livbandet får gå i vitt eller offwhite, och med ett par svarta tights så är jag redo på jul/nyår!

Kommentarer

Postat av: norrbotten emmish

Publicerad 2015-09-25 10:46:52

det är kul att sticka, så fint garn du hittat också =)
ha en fin helg

Svar: Tack själv! Ha en trevlig helg!
Linnea

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Linnea

Dalkulla i exil som numera bor i Skåne, gift med dansk och har två busungar. Trädgårdsmästare med stort intresse för historia, hantverk och matlagning. Är svag för djur, natur och Supernatural. Kallar symaskinen för Älskarinnan.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela