Virknålens äventyr och gärningar

Virkar, stickar och syr för både beställningar och husbehov. Ett och annat recept och husmodertips lär slinka med.

Julklappar

Publicerad 2015-08-12 12:32:25 i Allmänt,

Jag har åtminstone kommit så långt att jag har planerat vilka julklappar det blir i år och till vilka. Detta gör jag alltid i slutet av sommaren/början av hösten, då jag som oftast gör egna julklappar och i år blir det inget undantag. Det blir klappar i form av virkat, stickat, sytt, målat, broderat och tillverkning av livsmedel och hudvård. Med andra ord får jag använda mig av all kunskap jag har och lite till. Jag har utgått från vilket material jag redan har hemma och därifrån bestämt vad det ska bli.

Bland annat så ska jag renovera en dockvagga som jag hittade på en loppis till vår dotter på 3,5 år, samt sy och virka sängkläder till den och dockan. Dock har jag ingen aning om när jag kan påbörja den renoveringen, vilket egentligen borde ske snart... Självfallet så kommer det att finnas före och efterbilder.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Linnea

Dalkulla i exil som numera bor i Skåne, gift med dansk och har två busungar. Trädgårdsmästare med stort intresse för historia, hantverk och matlagning. Är svag för djur, natur och Supernatural. Kallar symaskinen för Älskarinnan.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela